Thursday, October 29, 2009

Ikan Saya Mati...

Pagi tadi ikan saya mati. Saya tidak nampak bila ikan mati. Saya bangun-bangun terus nampak ikan mati. Dia lompat keluar daripada akuarium. Dia mati sebab tak ada air, dia tak boleh bernafas. Saya memanggil mama saya, suruh melihat itu ikan. Mama saya suruh angkat, tapi Harraz yang angkat. Harraz dia lelaki, dia kuat, dia tak takut. Papa kata Harraz tidak takut mengambil itu ikan. Papa kata jom kita goreng ikan, buat sweet sour. Sekarang akuarium saya dah tak ada ikan besar dan pokok pun tak ada. Snail dah gigit pokok saya dalam akuarium. Mama saya bagi saya beli ikan besar baru dan pokok baru.

1 comment:

  1. Ikan lompat keluar dari akuarium? Akuarium Sarah bersih atau kotor? Kalau akuarium kotor, ikan tak suka duduk dalam akuarium. Sebab itulah dia lompat keluar. Sarah kena selalu bersihkan akuarium.

    Kenapa dalam akuarium ada snail? Mama yang bubuh snail dalam akuarium kah? Lepas ini bila Sarah dah beli ikan besar yang baru dan pokok yang baru, Sarah kena jaga ikan dan pokok itu ok?

    I love you!

    ReplyDelete